۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۷:۲۹

علی نیا:

۷۰ درصد روستاهای خراسان شمالی قابلیت جذب گردشگر دارند

۷۰ درصد روستاهای خراسان شمالی قابلیت جذب گردشگر دارند

بجنورد- معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: هم اكنون ۷۰ درصد روستاهای این استان قابلیت جذب گردشگر دارند كه باید در راستای معرفی آنان اقدامات لازم انجام شود.

محمدحسن علی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خراسان شمالی از قابلیت های خوبی در حوزه های طبیعی و گردشگری برخوردار است به طوری كه هم اكنون ۷۰ درصد روستاهای این استان قابلیت جذب گردشگر دارند.

وی در خصوص سرمایه گذاری در روستاهای استان اظهار داشت: دهیاران باید با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های موجود، روستاهای خود را برای جذب سرمایه گذار معرفی كنند.

علی نیا با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در معرفی جاذبه های گردشگری روستاهای استان و جذب سرمایه گذار در این مناطق اظهار داشت: در این خصوص تفاهم نامه ای با صدا و سیمای مركز خراسان شمالی منعقد شده تا روستاهای استان از این طریق به گردشگران و شهروندان استانهای سراسر كشور معرفی شوند.

به گفته وی معرفی روستاهای استان از طریق صدا و سیما در جذب سرمایه گذار بسیار موثر بوده و توسعه استان را نیز سرعت خواهد بخشید.

علی نیا افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر مهرماه سال ۹۱ به استان خراسان شمالی، از گردشگری به عنوان دومین ظرفیت استان نام بردند که در این راستا باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ فقره جاذبه گردشگری در حوزه های تاریخی، فرهنگی، هنری، طبیعی، زیارتی، حیات وحش و... دارد.

کد خبر 2539605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha